ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Dobrym Mieście
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Edycja 2017

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

III EDYCJA BUDŻETU OBYWATELSKIEGO - NA STARCIE !!!

Informacja ogłoszona dnia 2017-06-08 11:28:46 przez Maciej Głowala

Akapit nr 1 - brak tytułu

Już po raz TRZECI mieszkańcy miasta i gminy Dobre Miasto będą mogli zgłaszać swoje pomysły do Budżetu Obywatelskiego na 2018 rok. Poprzednie dwie edycje pokazały, że inicjatywa ta cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony mieszkańców Gminy.  Dlatego też, i w tym roku uruchamiamy procedurę Budżetu Obywatelskiego z kilkoma zmianami i nowościami, wynikającymi z potrzeb zgłaszanych przez mieszkańców w latach ubiegłych. 
 
SŁOWO O BUDŻECIE OBYWATELSKIM
 
Budżet Obywatelski to wydzielona część budżetu gminy, o której przeznaczeniu decydują mieszkańcy poprzez:
  • zgłaszanie propozycji jednorocznych zadań inwestycyjnych i nieinwestycyjnych, należących do kompetencji Gminy,
  • głosowanie na projekty, które pozytywnie przejdą weryfikację formalną i merytoryczną.
 
Budżet Obywatelski to proces, w którym mieszkańcy w drodze głosowania, wskazują projekt lub projekty do realizacji przez Gminę. 
 
NA CO MOŻNA ZGŁOSIĆ PROJEKT ?
 
Twój pomysł może dotyczyć inwestycji albo zadań o charakterze nieinwestycyjnym.
 
W tym roku po raz pierwszy będzie można zgłaszać tzw. projekty „miękkie”. Mogą one dotyczyć wszelkich działań, które nie są inwestycjami. 
 
Tegoroczną nowością jest również umożliwienie składania wspólnych projektów inwestycyjnych – realizowanych jednocześnie w kilku sołectwach, czy osiedlach. Polega to na tym, że jeden projekt może obejmować inwestycją kilka miejsc na terenie gminy, czyli być zlokalizowany w kliku wsiach, czy osiedlach w mieście.  Warunkiem jest, aby inwestycja była tego samego rodzaju, czyli służyła tym samym celom, np.: projekt dotyczący kilku obiektów rekreacyjnych; projekt dotyczący kilku obiektów sportowych; projekt dotyczący kilku dróg, czy kilku chodników.  

WAŻNE! Zasada składania takiego projektu jest jednakowa dla wszystkich zgłaszanych projektów tzn.: formularz zgłoszeniowy składa jeden wnioskodawca i załącza listę poparcia projektu z co najmniej pięćdziesięcioma podpisami mieszkańców gminy.
 
Każdy zgłoszony projekt musi należeć do zadań własnych gminy oraz być realizowany na terenach będących jej wyłączną własnością. Zgłoszony projekt musi być możliwy do realizacji w całości w ciągu jednego roku kalendarzowego, tj. w 2018 roku.
 
KTO MOŻE ZGŁOSIĆ PROJEKT ?
 
Każdy mieszkaniec gminy Dobre Miasto, który ukończył 18 rok życia może zgłosić jeden projekt pod warunkiem, że uzyska poparcie projektu przez co najmniej 50 pełnoletnich mieszkańców gminy.
 
JAK I GDZIE ZGŁOSIĆ PROJEKT ?
 
Propozycję projektu należy zgłosić na prawidłowo wypełnionym formularzu zgłoszeniowym. Formularz wraz z załącznikami składa się w sekretariacie Urzędu Miejskiego – pokój nr 12, I piętro lub przesyła na adres:
 
Urząd Miejski w Dobrym Mieście
ul. Warszawska 14
11- 040 Dobre Miasto
 
Formularz zgłoszeniowy (do pobrania tutaj) oraz lista poparcia (do pobrania tutaj) dostępne są w wersji elektronicznej lub papierowej w Punkcie Obsługi Interesanta na parterze Urzędu Miejskiego.
 
Termin naboru zgłoszeń propozycji projektów określa harmonogram (do pobrania tutaj)
 
Nabór zgłoszeń potrwa zgodnie z harmonogramem od 3 do 31 lipca 2017 r.
 
JAKA JEST PULA PIENIĘDZY NA BUDŻET OBYWATELSKI ?
 
Do dyspozycji mieszkańców przeznacza się w tym roku kwotę 500 000 zł, z czego na projekty „miękkie” nie więcej niż 100 000 zł.
 
Podobnie, jak w roku ubiegłym wartość pojedynczego projektu nie może być mniejsza niż 50 000 zł.
 
W ramach całkowitej puli 500 000 zł zrealizowany może być jeden lub kilka projektów.
 
WAŻNE! Do realizacji zostaną przyjęte projekty, które realizowane w całości, uzyskają w kolejności największą liczbę głosów ważnych oraz których łączna wartość liczona narastająco nie spowoduje przekroczenia kwoty 500 000 zł.
 
GDZIE SZUKAĆ POMOCY ?
 
Pomysł do Budżetu Obywatelskiego można skonsultować z pracownikami Urzędu Miejskiego w Dobrym Mieście:
  • w zakresie stanu własnościowego terenu, na którym planowana jest lokalizacja projektu – Wieloosobowe Stanowisko ds. Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa: ul. Warszawska 14 pok. nr 6; tel. 89 616 19 24
  • w zakresie zapisów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i innych dokumentów wynikających z Uchwal Rady oraz określenia szacunkowego kosztu projektu – Referat Inwestycji i Planowania Przestrzennego: ul. Warszawska 7, piętro I; tel. 89 615 10 69.
 
 
Wszystkie udostępnione dokumenty można otrzymać w wersji papierowej w Punkcie Obsługi Interesanta w Urzędzie Miejskim przy ul. Warszawskiej 14.
 
Szczegółowych informacji udziela Magdalena Iwanek – Sekretarz Gminy – osobiście pok. nr 11 lub pod nr tel. 89 616 14 24 oraz 662 142 994.
 
 
ZGŁASZAJ, GŁOSUJ, DECYDUJ !!!
 
ZAPRASZAMY

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Dobrym Mieście
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Magdalena Iwanek
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2017-06-08
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Magdalena Iwanek
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-06-08 10:59:37
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Maciej Głowala
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-06-08 11:28:46
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Maciej Głowala
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2017-07-04 14:44:26
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
776 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony