ˆ

"Dobry Start"

Szczegóły informacji

Dobry Start

Data wprowadzenia informcji do BIP: 2018-06-29 14:01:02 Informacja ogłoszona dnia 2018-06-29 14:01:44 przez Maciej Głowala

Akapit nr 1 - brak tytułu

Dobry Start to świadczenie w wysokości 300 zł przysługujące raz w roku (jednorazowo) w związku z rozpoczęciem przez dziecko roku szkolnego.
 
Komu przysługuje?
Świadczenie Dobry Start przysługuje na rozpoczynające rok szkolny dziecko do 20 roku życia. Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24 roku życia.
 
Wniosek może złożyć rodzic, opiekun faktyczny lub prawny dziecka oraz osoba ucząca się (pełnoletnia osoba ucząca się w szkole, niepozostająca na utrzymaniu rodziców w związku z ich śmiercią lub w związku z ustaleniem wyrokiem sądowym lub ugodą sądową prawa do alimentów z ich strony oraz osoba usamodzielniana, o której mowa w ustawie).
 
Ważne!
 
Świadczenie przysługuje wyłącznie dzieciom uczącym się w szkole, co w rozumieniu przepisów rozporządzenia oznacza szkołę podstawową, dotychczasowe gimnazjum, szkołę ponadpodstawową i dotychczasową szkołę ponadgimnazjalną, z wyjątkiem szkoły policealnej i szkoły dla dorosłych, szkołę artystyczną, w której realizowany jest obowiązek szkolny lub nauki, a także młodzieżowy ośrodek socjoterapii, specjalny ośrodek szkolno-wychowawczy, specjalny ośrodek wychowawczy, ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy.
 
Świadczenie Dobry Start nie przysługuje na dziecko uczęszczające do przedszkola oraz dziecko realizujące roczne przygotowanie przedszkolne („tzw. zerówka”) w szkole podstawowej lub w przedszkolu.
 
Rodziny otrzymują świadczenie bez względu na dochód.
 
Wnioski
Wnioski można składać:
- drogą elektroniczną od 1 lipca 2018 r. za pomocą Portalu Informacyjno-Usługowego www.empatia.mrpips.gov.pl  lub przez bankowość elektroniczną.
Zachęcamy do skorzystania z tej formy złożenia wniosku, gwarantuje ona sprawne załatwienie sprawy, bez obawy oczekiwania w długiej kolejce.
 
- w formie tradycyjnej (papierowej) od 1 sierpnia 2018 r. Wnioski będą przyjmowane w Urzędzie Miejskim w Dobrym Mieście, 11-040 Dobre Miasto ul. Warszawska 14. Na ten adres można też wysyłać wypełnione wnioski za pośrednictwem poczty.
 
W przypadku wniosków złożonych w lipcu i sierpniu świadczenie zostanie wypłacone nie później niż do dnia 30 września. W przypadku wniosków złożonych w miesiącach późniejszych wypłata świadczenia następuje w terminie dwóch miesięcy licząc od dnia złożenia wniosku.
 
Termin składania wniosków upływa 30 listopada 2018 r. Wnioski złożone po upływnie tego terminu pozostawia się bez rozpatrzenia.
 
Uwaga!
 
Informacje o przyznaniu świadczenia Dobry Start będą wysyłane za pośrednictwem poczty elektronicznej na podany przez Państwa adres e-mail. W związku z tym informujemy, że wszystkie wiadomości e-mail wysyłane do Państwa z Urzędu Miejskiego w Dobrym Mieście dotyczące wniosku o świadczenie Dobry Start będą wysyłane z adresu: .
 
Szczegółowe informacje www.mpips.gov.pl/DobryStart    Informacja pod nr. tel. 89 5334378

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Dobrym Mieście
Osoba, która wytworzyla informację: Agnieszka Anielska-Łapiejko Data wytworzenia informacji: 2018-06-29 13:00:00
Osoba, która odpowiada za treść: Agnieszka Anielska-Łapiejko Data wprowadzenia do BIP 2018-06-29 14:01:02
Wprowadził informację do BIP: Maciej Głowala Data udostępnienia informacji: 2018-06-29 14:01:44
Osoba, która zmieniła informację: Maciej Głowala Data ostatniej zmiany: 2018-08-01 13:49:59
Artykuł był wyświetlony: 632 raz(y)

Nagłówek strony

  • BIP
  • Godło RP
herb

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Dobrym Mieście