Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Dobrym Mieście
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Edycja 2018

Szczegóły informacji

IV EDYCJA BUDŻETU OBYWATELSKIEGO !!!

Informacja ogłoszona dnia 2018-07-27 14:53:09 przez Maciej Głowala

Akapit nr 1 - brak tytułu

Już CZWARTY raz mieszkańcy miasta i gminy Dobre Miasto będą mogli zgłaszać swoje pomysły do Budżetu Obywatelskiego. Poprzednie trzy edycje pokazały, że inicjatywa ta cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony mieszkańców Gminy. Dlatego też, i w tym roku po raz kolejny uruchamiamy procedurę Budżetu Obywatelskiego.
 
SŁOWO O BUDŻECIE OBYWATELSKIM
 
Budżet Obywatelski to wydzielona część budżetu gminy, o której przeznaczeniu decydują mieszkańcy poprzez:
  • zgłaszanie propozycji jednorocznych zadań inwestycyjnych i nieinwestycyjnych, należących do kompetencji Gminy,
  • głosowanie na projekty, które pozytywnie przejdą weryfikację formalną i merytoryczną.
Budżet Obywatelski to proces, w którym mieszkańcy w drodze głosowania, wskazują projekt lub projekty do realizacji przez Gminę. 
 
NA CO MOŻNA ZGŁOSIĆ PROJEKT ?
 
Twój pomysł może dotyczyć inwestycji albo zadań o charakterze nieinwestycyjnym. Pomimo, iż w roku ubiegłym mieszkańcy nie zdecydowali się na zgłaszanie tzw. projektów „miękkich”, pozostawiliśmy taką możliwość. Projekty mogą dotyczyć wszelkich działań, które nie są inwestycjami. 
W tym roku będzie można również składać wspólne projekty inwestycyjne – realizowane jednocześnie w kilku sołectwach, czy osiedlach. Polega to na tym, że jeden projekt może obejmować inwestycją kilka miejsc na terenie gminy, czyli być zlokalizowany w kliku wsiach, czy osiedlach w mieście.  Warunkiem jest, aby inwestycja była tego samego rodzaju, czyli służyła tym samym celom, np.: projekt dotyczący kilku obiektów rekreacyjnych; projekt dotyczący kilku obiektów sportowych; projekt dotyczący kilku dróg, czy kilku chodników.  
WAŻNE! Zasada składania takiego projektu jest jednakowa dla wszystkich zgłaszanych projektów tzn.: formularz zgłoszeniowy składa jeden wnioskodawca i załącza listę poparcia projektu z co najmniej pięćdziesięcioma podpisami mieszkańców gminy.
Każdy zgłoszony projekt musi należeć do zadań własnych gminy oraz być realizowany na terenach będących jej wyłączną własnością. Zgłoszony projekt musi być możliwy do realizacji w całości w ciągu jednego roku kalendarzowego, tj. w 2019 roku.
 
KTO MOŻE ZGŁOSIĆ PROJEKT ?
 
Każdy mieszkaniec gminy Dobre Miasto, który ukończył 18 rok życia może zgłosić jeden projekt pod warunkiem, że uzyska poparcie projektu przez co najmniej 50 pełnoletnich mieszkańców gminy.
 
JAK I GDZIE ZGŁOSIĆ PROJEKT ?
 
Propozycję projektu należy zgłosić na prawidłowo wypełnionym formularzu zgłoszeniowym. Formularz wraz z załącznikami składa się w sekretariacie Urzędu Miejskiego – pokój nr 12, I piętro lub przesyła na adres:
Urząd Miejski w Dobrym Mieście
ul. Warszawska 14
11- 040 Dobre Miasto
Formularz zgłoszeniowy oraz lista poparcia dostępne są w wersji elektronicznej lub papierowej w Punkcie Obsługi Interesanta na parterze Urzędu Miejskiego.
Termin naboru zgłoszeń propozycji projektów określa harmonogram
Nabór zgłoszeń potrwa zgodnie z harmonogramem od 13 do 31 sierpnia 2018 r.
 
JAKA JEST PULA PIENIĘDZY NA BUDŻET OBYWATELSKI ?
 
Do dyspozycji mieszkańców przeznacza się kwotę 500 000 zł, z czego na projekty „miękkie” nie więcej niż 100 000 zł.
Podobnie, jak w roku ubiegłym wartość pojedynczego projektu nie może być mniejsza niż 50 000 zł.
W ramach całkowitej puli 500 000 zł zrealizowany może być jeden lub kilka projektów.
WAŻNE! Do realizacji zostaną przyjęte projekty, które realizowane w całości, uzyskają w kolejności największą liczbę głosów ważnych oraz których łączna wartość liczona narastająco nie spowoduje przekroczenia kwoty 500 000 zł.
 
GDZIE SZUKAĆ POMOCY ?
 
Pomysł do Budżetu Obywatelskiego można skonsultować z pracownikami Urzędu Miejskiego w Dobrym Mieście:
  • w zakresie stanu własnościowego terenu, na którym planowana jest lokalizacja projektu – Wieloosobowe Stanowisko ds. Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa: ul. Warszawska 14 pok. nr 6; tel. 89 616 19 24
  • w zakresie zapisów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i innych dokumentów wynikających z Uchwal Rady oraz określenia szacunkowego kosztu projektu – Referat Inwestycji i Planowania Przestrzennego: ul. Warszawska 7, piętro I; tel. 89 615 10 69.
 
 
 
Zarządzenie oraz wszystkie niezbędne załączniki dostępne są na stronie internetowej pod adresem: bip.dobremiasto.com.pl
Wszystkie udostępnione dokumenty można otrzymać w wersji papierowej w Punkcie Obsługi Interesanta w Urzędzie Miejskim przy ul. Warszawskiej 14.
Szczegółowych informacji udziela Magdalena Iwanek – Sekretarz Gminy – osobiście pok. nr 11 lub pod nr tel. 89 616 14 24 oraz 662 142 994.
 
ZGŁASZAJ, GŁOSUJ, DECYDUJ !!!
ZAPRASZAMY

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Dobrym Mieście
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Magdalena Iwanek
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2018-07-27
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Magdalena Iwanek
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2018-07-27 14:35:49
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Maciej Głowala
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2018-07-27 14:53:09
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Maciej Głowala
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2018-07-30 08:21:10
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
3395 raz(y)