Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Dobrym Mieście
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Szczegóły informacji

System gospodarki odpadami komunalnymi w Gminie Dobre Miasto

Wydział: Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej

Ogłoszono dnia: 2013-03-12 09:42:34

Termin załatwienia

14 dni

Osoba kontaktowa

Sylwia Nawrocka

Miejsce załatwienia

Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej
pok. nr 3
ul. Warszawska 7

Telefon kontaktowy

89 616 36 08

Adres e-mail

e.stefanik@dobremiasto.com.pl

Sposób załatwienia

W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, właściciel nieruchomości jest zobowiązany złożyć nową deklarację w terminie 14 dni od dnia nastąpienia zmiany. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.

Miejsce odbioru

Urząd Miejski w Dobrym Mieście ul. Warszawska 7 pok. nr  2, 3, 4, 5 11-040 Dobre Miasto

Wymagane Dokumenty

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Uwagi

Z dniem 1 stycznia 2012 r. weszła w życie ustawa z dnia 1 lipca 2011 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2012 r., poz. 391), która nałożyła na gminy obowiązek przygotowania oraz wdrożenia przedmiotowych przepisów, na podstawie których, gminy w ciągu 18 miesięcy mają obowiązek przejęcia odpowiedzialności za odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zmieszkałych. Właściciele nieruchomości - objęci nowym systemem - nie będą mogli zawierac już indywidualnych umów na odbiór odpadów z terenu ich nieruchomości. W wyniku zmian, wynikających z ww. ustawy, to gmina będzie odbierała odpady komunalne. W zamian, właściciele nieruchomości zamieszkałych zostaną administracyjnie zobowiązani do pozbywania się odpadów komunalnych poprzez ich segregowanie lub poprzez umieszczanie w sposób "zmieszany" w odpowiednich do tego pojemnikach oraz ponoszenia opłat na rzecz gminy za dokonany przez nią odbiór.
Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi ma rozpocząć funkcjonowanie w gminach najpóźniej od 1 lipca 2013 r.
Do tego czasu gmina musi wykonać prace dotyczące oszacowania ilości odpadów i kosztów funkcjonowania nowego systemu, podjąć wymagane przez ustwę o utrzymaniu czystości i porządku w gminach uchwały, zorganizować przetarg na odbiór odpadów komunalnych od właścieli nieruchomości zamieszkałych oraz przeprowadzić kampanię informującą lokalną społeczność o nowych uregulowaniach i obowiązkach właścicieli nieruchomości.

Podstawa prawna

Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 ze zm.); załącznik do Uchwały Nr XXXIV/249/2012 Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 20 grudnia 2012 r.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Dobrym Mieście
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Ewelina Szóstek
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2013-03-12
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Tomasz Kowara
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2013-03-12 09:28:11
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Ewelina Stefanik
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2013-03-12 09:42:34
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Maciej Głowala
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2022-04-25 13:02:11
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2683 raz(y)