ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Dobrym Mieście
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Referaty i samodzielne stanowiska

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-06-03 12:38:42 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Dariusz Grela e-mail:
Tel: 89 61 51 066 pok. Nr 18
Samodzielne Stanowisko ds. Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych  podlega bezpośrednio Sekretarzowi Gminy.


Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych należy:

1. Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie informacji niejawnych.
2. Realizacja zadań w zakresie spraw obronnych, w tym:
1) planowanie działalności i zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony RP,
2) współpraca z organami wojskowymi i samorządowymi w zakresie przygotowywania i przeprowadzania kwalifikacji wojskowej,
3) realizacja zadań wynikających z przepisów o świadczeniach rzeczowych i osobistych na rzecz obrony kraju,
4) prowadzenie prac reklamacyjnych osób od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,
5) planowanie, prowadzenie dokumentacji, udział w ćwiczeniach, realizacja zadań w zakresie natychmiastowego uzupełnienia sił zbrojnych, szkolenia, uruchamianie służby Stałego Dyżuru i Akcji Kurierskiej.
3. Realizacja zadań w zakresie obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego, w tym:
1) planowanie działalności i zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony RP, ustawy o zarządzaniu kryzysowym oraz ustawy o stanie klęski żywiołowej,
2) opracowywanie i aktualizacja dokumentów oraz realizacja zadań wynikających z planowania obronnego i zarządzania kryzysowego,
3) prowadzenie szkoleń obronnych i OC kadry kierowniczej, formacji OC i jednostek organizacyjnych oraz ludności w zakresie powszechnej samoobrony,
4) prowadzenie stałej oceny zagrożeń i stanów przygotowań OC oraz podejmowanie przedsięwzięć zmierzających do zminimalizowania skutków zagrożeń wynikających z sytuacji kryzysowych,
5) prowadzenie gospodarki materiałowej sprzętu OC,
6) tworzenie, prowadzenie, aktualizowanie baz danych na potrzeby obronne i zarządzania kryzysowego,
7) planowanie działania formacji OC w procesie osiągania wyższych stanów gotowości obronnej państwa, organizacja łączności oraz alarmowania dla potrzeb powszechnej ochrony ludności – współdziałanie w tym zakresie z centrami reagowania kryzysowego i podmiotami wchodzącymi w skład Systemu Wykrywania i Alarmowania (SWA),
8) prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem w sytuacjach kryzysowych, zapewnienie warunków koordynacji działań ratowniczych w przypadku zaistnienia na terenie gminy zdarzeń noszących znamiona kryzysu,
9) prowadzenie spraw z zakresu zapobiegania i usuwania skutków katastrof ekologicznych, budowlanych, komunikacyjnych, naturalnych, przemysłowych i innych zagrożeń dla życia i zdrowia ludzi,
10) obsługa kancelaryjno - organizacyjna Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
11) prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem gminy w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny oraz realizacji pozostałych zadań dotyczących obronności kraju,
12) prowadzenie sprawozdawczości w zakresie obronności, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego.
4. Prowadzenie spraw z zakresu zapewnienia ochrony przeciwpożarowej w gminie oraz współpraca z właściwymi organami i jednostkami straży pożarnej.
5. Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji dotyczących przeprowadzenia na terenie gminy imprezy masowej.
6. Prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia gminy.
7. Realizacja zadań związanych z regulowaniem stopnia oświetlenia dróg, ulic i miejsc publicznych na terenie gminy.
8. Realizacja zadań z zakresu utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie gminy, a w szczególności:
1) organizowanie i nadzór nad monitoringiem miejskim,
2) nadzór i kontrola nad bezpieczeństwem ruchu drogowego na terenie gminy,
3) prowadzenie działań informacyjnych w zakresie zapobiegania występowania zagrożeń dla życia i zdrowia ludzi,
4) współpraca z organami ścigania i wymiaru sprawiedliwości oraz innymi podmiotami i instytucjami w zakresie utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego w gminie.
9. Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie zwierząt, w tym zapewnianie wyłapywania bezdomnych zwierząt i zapewnianie im opieki.
10. Współpraca z instytucjami i podmiotami w zakresie ochrony zwierząt, właściwego ich utrzymania i traktowania.
11. Prowadzenie spraw z zakresu wydawania zezwoleń na prowadzenie hodowli lub utrzymanie psa rasy uznanej za agresywną.
12. Realizacja zadań związanych z podejrzeniem lub wystąpieniem choroby zakaźnej zwierząt, oznaczanie obszarów dotkniętych lub zagrożonych chorobą zakaźną zwierząt oraz współdziałanie w właściwymi instytucjami w tym zakresie.

« powrót do poprzedniej strony