ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wydanie zaświadczenia stwierdzającego, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwoDrukuj informacjęSprawa: Wydanie zaświadczenia stwierdzającego, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo

Szczegóły informacji

Wydanie zaświadczenia stwierdzającego, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo

Wydział: Urząd Stanu Cywilnego

Ogłoszono dnia: 2021-05-24 14:36:56

Termin załatwienia

Zaświadczenie stwierdzające, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo wydawane jest niezwłocznie po przyjęciu przez kierownika urzędu stanu cywilnego pisemnego zapewnienia o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa.

Miejsce załatwienia

O wydanie zaświadczenia stwierdzającego, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo można zwrócić się do dowolnie wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego na terenie kraju.

Sposób załatwienia

Zaświadczenie stwierdzające, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo wydawane jest na wniosek.
O wydanie zaświadczenia może ubiegać się obywatel polski lub cudzoziemiec zamieszkały w Polsce nie posiadający obywatelstwa żadnego państwa.
Zaświadczenie wydaje się w przypadku, gdy małżeństwo ma być zawarte poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.
 
UWAGA: Zaświadczenie stwierdzające, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo ważne jest przez okres 6 miesięcy od daty jego sporządzenia.

Miejsce odbioru

Zaświadczenie wydawane jest w urzędzie stanu cywilnego, w którym przyjęte zostało pisemne zapewnienie o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa - podczas tej samej wizyty.

Wymagane Dokumenty

  • dokument tożsamości - do wglądu
  • dokument potwierdzający stan cywilny przyszłego małżonka
  • dowód wniesienia opłaty skarbowej
 
UWAGA: Wszystkie dokumenty sporządzone w języku obcym, muszą być urzędowo przetłumaczone na język polski, tj.: przygotowane przez tłumacza przysięgłego lub polskiego konsula.
Jeśli cudzoziemiec nie potrafi porozumieć się z kierownikiem USC, na przykład nie mówi po polsku – zobowiązany jest zapewnić tłumacza lub biegłego.

Opłaty

Wysokość opłaty skarbowej wynosi 38 zł.
Opłaty można dokonać gotówką w kasie Urzędu Miejskiego w Dobrym Mieście przy ul. Warszawskiej 14 – czynnej w godzinach pracy Urzędu lub bezgotówkowo na rachunek Gminy Dobre Miasto nr 71 8857 1041 3001 0000 2163 0001.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 28 listopada 2014 roku Prawo o aktach stanu cywilnego (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 709 z późn.zm.)
Ustawa z dnia 25 lutego 1964 roku Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz.U. z 2020 r. poz. 1359, z późn. zm.)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1546 z późn. zm.)

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Dobrym Mieście
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2021-05-24
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Patrycja Bujwid
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2021-05-24 14:19:57
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Arkadiusz Szymakowicz
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2021-05-24 14:36:56
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Arkadiusz Szymakowicz
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-05-24 15:22:09
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
120 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony