Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy obywateli polskichDrukuj informacjęSprawa: Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy obywateli polskichSzczegóły informacji
Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy obywateli polskich
Wydział: Referat Spraw Obywatelskich
Ogłoszono dnia: 2024-07-19 12:46:50
Termin załatwienia
Niezwłocznie, po okazaniu wszystkich wymaganych dokumentów oraz poprawnym wypełnieniu formularza „zgłoszenia pobytu stałego” lub „zgłoszenie pobytu czasowego”.
Miejsce załatwienia
Pokój nr 2.
Telefon kontaktowy
89 616 12 12
Sposób załatwienia
Obywatel polski dokonuje zameldowania się na pobyt stały lub czasowy w formie pisemnej na formularzu w organie gminy właściwym ze względu na położenie nieruchomości, w której zamieszkuje, przedstawiając do wglądu ważny dowód osobisty lub paszport.
Potwierdzenia pobytu stałego osoby zgłaszającej pobyt stały dokonuje właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu na formularzu zgłoszenia pobytu stałego.
Obowiązku meldunkowego można dopełnić w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do rejestru PESEL przez organ, pod warunkiem otrzymania urzędowego poświadczenia odbioru. Należy dołączyć do formularza dokument elektroniczny potwierdzający tytuł prawny do lokalu, a w razie niemożności jego uzyskania – odwzorowanie cyfrowe tego dokumentu, obywatel nieposiadający tytułu prawnego do lokalu dołącza do formularza dokument elektroniczny zawierający oświadczenie właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu tego właściciela lub podmiotu, a w razie niemożności ich uzyskania – odwzorowanie cyfrowe tych dokumentów.
Obywatel polski, który jest właścicielem nieruchomości lub dysponuje innym tytułem do lokalu, w którym dokonuje zameldowania, ujawnionym w księdze wieczystej, po podaniu numeru księgi wieczystej, dokonuje zameldowania się na pobyt stały lub czasowy przy użyciu usługi elektronicznej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji.
https://www.gov.pl/web/gov/zamelduj-sie-na-pobyt-staly-lub-czasowy-dluzszy-niz-3-miesiace
Zameldowania w stosunku do dzieci obywateli Rzeczypospolitej Polskiej, urodzonych na terytorium RP, dokonuje z urzędu kierownik urzędu stanu cywilnego sporządzający akt urodzenia. Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy następuje z dniem sporządzenia aktu urodzenia, w miejscu stałego lub czasowego pobytu rodziców albo tego z rodziców, u którego dziecko faktycznie przebywa.
Zameldowania się w miejscu pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
Organ dokonujący zameldowania na pobyt stały wydaje z urzędu osobie zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały.
Organ dokonujący zameldowania na pobyt czasowy wydaje osobie, na jej wniosek, zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy.Miejsce odbioru
Urząd Miejski w Dobrym Mieście ul. Warszawska 14 11-040 Dobre Miasto pok. 2, 3.
Wymagane Dokumenty
- Formularz „zgłoszenie pobytu stałego” lub „zgłoszenie pobytu czasowego”,
- Ważny dokument stwierdzający tożsamość (dowód osobisty lub paszport),
- Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie (oryginał do wglądu) tj. w szczególności akt notarialny, umowa cywilnoprawna, odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu), wskazujący osobę uprawnioną do potwierdzenia pobytu osoby dokonującej zameldowanie,
- Pełnomocnictwo do zameldowania udzielone na piśmie – jeśli strona zgłaszająca zameldowanie działa przez pełnomocnika.
Opłaty
Czynność związana z zameldowaniem nie podlega opłacie.
Wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały przy zameldowaniu nie podlega opłacie.
Wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.
Nie podlega opłacie skarbowej wydanie zaświadczenia w sprawach wymienionych w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.Uwagi
Zgodnie z brzmieniem art. 24 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany wykonywać obowiązek meldunkowy określony w niniejszej ustawie i zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
Pobytem stałym jest zamieszkanie w określonej miejscowości pod oznaczonym adresem z zamiarem stałego przebywania.
Pobytem czasowym jest przebywanie bez zamiaru zmiany miejsca pobytu stałego w innej miejscowości pod oznaczonym adresem lub w tej samej miejscowości, lecz pod innym adresem. Przez pobyt czasowy obywatela polskiego należy rozumieć przebywanie poza miejscem pobytu stałego przez okres ponad 3 miesięcy.Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
- Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 19 grudnia 2019r. w sprawie rejestru danych kontaktowych
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
Pobierz dane XMLSprawa: Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy obywateli polskichDrukuj informacjęSprawa: Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy obywateli polskich
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Dobrym Mieście |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2024-07-15 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Patrycja Bujwid |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2024-07-15 12:20:49 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Arkadiusz Szymakowicz |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2024-07-19 12:46:50 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Arkadiusz Szymakowicz |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2024-07-19 12:46:50 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 4 raz(y) |