Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Dobrym Mieście
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Szczegóły informacji

Rejestracja małżeństwa

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Urząd Stanu Cywilnego

Ogłoszono dnia: 2015-05-11 15:05:27

Termin załatwienia

.

Miejsce załatwienia

Zawarcie małżeństwa przed kierownikiem urzędu stanu cywilnego
Zawarcie małżeństwa następuje przed kierownikiem urzędu stanu cywilnego wybranym przez osoby zamierzające wstąpić w związek małżeński.

Sposób załatwienia

Jak zawrzeć związek małżeński

Formy zawarcia związku małżeńskiego
- przed kierownikiem urzędu stanu cywilnego
- przed duchownym – małżeństwo wyznaniowe wywierające skutki cywilno-prawne
- przed konsulem.

Miejsce odbioru

Urząd Miejski w Dobrym Mieście ul. Warszawska 14 11-040 Dobre Miasto pok. 5

Wymagane Dokumenty

Dokumenty wymagane do zawarcia małżeństwa:
- zapewnienie(ważne 6 miesięcy)
- dokument tożsamości do wglądu
- złożenie oświadczeń o nazwiskach noszonych po zawarciu małżeństwa
- oświadczenie o nazwisku dzieci zrodzonych z małżeństwa

Opłaty

84,00 zł. – sporządzenie aktu małżeństwa
1000,00 zł. – opłata dodatkowa za przyjęcie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński poza urzędem stanu cywilnego.

Forma płatności zapłaty opłaty skarbowej
: dokonuje się gotówką w kasie Urzędu Miejskiego w Dobrym Mieście ul. Warszawska 14, czynna w godzinach pracy Urzędu lub bezgotówkowo na rachunek Urzędu Miejskiego w Dobrym Mieście w WBS Oddział w Dobrym Mieście nr 71 8857 1041 3001 0000 2163 0001

Uwagi

Zawarcie małżeństwa poza siedzibą urzędu stanu cywilnego może nastąpić:
- na wniosek
osoby(osób) zamierzającej zawrzeć małżeństwo uzasadniony szczególnymi okolicznościami faktycznymi: w przypadku, gdy osoba jest w stanie zagrożenia życia lub zdrowia albo pozbawiona wolności (wysokość opłaty skarbowej 84,00 zł).

- na wniosek osoby (osób) zamierzającej zawrzeć małżeństwo stanowiący jej życzenie, o ile wskazane miejsce ceremonii zapewnia zachowanie uroczystej formy oraz bezpieczeństwo osób obecnych przy składaniu oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński.

W celu zawarcia małżeństwa poza siedzibą urzędu stanu cywilnego należy wystąpić z wnioskiem do kierownika urzędu stanu cywilnego, który będzie właściwy dla miejsca, w którym ma się odbyć ceremonia (wysokość opłaty 84,00 zł, oraz opłata dodatkowa 1.000 zł.)

Podstawa prawna

- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 roku Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014 r., poz. 1741 z późn. zm.),
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (dz. U. z 2014 r., poz. 1628),
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 22 stycznia 2015 r. w sprawie opłaty dodatkowej za przyjęcie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński poza urzędem stanu cywilnego.