ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Dobrym Mieście
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-07-09 11:51:57 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości


Wymagane dokumenty:

1. Wniosek
2. Oryginał aktualnego odpisu z księgi wieczystej ( z ostatnich 3 miesięcy)
3. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
4. Oświadczenie wnioskodawcy/wnioskodawców o członkach rodziny pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym
5. Zaświadczenie o dochodach członków rodziny pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym, za ostatnie półrocze roku poprzedzającego rok złożenia wniosku.


Opłaty:

1. Opłata skarbowa w wysokości 10 zł za wydanie decyzji o przekształceniu (zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej t.j. Dz. U. Nr 225 poz. 1635 z późn. zm. – część pkt. 53 załącznika do ustawy „Wykaz przedmiotów opłaty skarbowej, stawki tej opłaty oraz zwolnienia”) do zapłaty w kasie Urzędu Miejskiego (pokój nr 26) w chwili złożenia wniosku.


Miejsce złożenia dokumentów:

Sekretariat Urzędu Miejskiego w Dobrym Mieście

Termin i sposób załatwienia sprawy:

1. Termin załatwienia wniosku w ciągu miesiąca, w szczególnych przypadkach w ciągu dwóch miesięcy. Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności w odniesieniu do nieruchomości stanowiących własność jednostek samorządu terytorialnego następuje w drodze decyzji Burmistrza Miasta.
2. Ostateczna decyzja stanowi podstawę wpisu własności w księdze wieczystej. Ustaloną decyzją administracyjną opłatę za przekształcenie wnosi się jednorazowo lub w ratach.


Tryb odwoławczy:

Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie składa się na piśmie za pośrednictwem Burmistrza.


Jednostka odpowiedzialna:
Referat Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami
Pokój nr 6
Tel. 089 61 61 924

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości (Dz. U. Nr 175, poz. 1459 z późn. zm)
« powrót do poprzedniej strony