ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Dobrym Mieście
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-06-03 12:38:54 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Kierownik - Halina Rakiej e-mail:

<e-mail>


tel. 089 61 61 418, pok nr 5

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy:

1. W zakresie rejestracji stanu cywilnego:

1) sporządzanie aktów urodzeń, małżeństw i zgonów,
2) umiejscawianie aktów urodzeń małżeństw i zgonów sporządzanych za granicą,
3) przyjmowanie oświadczeń o uznaniu dziecka przez ojca oraz o nadaniu dziecku przez małżonków nazwiska męża matki dziecka,
4) przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński,
5) kompletowanie dokumentów do zawarcia małżeństwa w świetle prawa cywilnego i konkordatowego,
6) kompletowanie dokumentów i wydawanie zezwoleń na zawarcie związku małżeńskiego za granicą,
7) organizowanie uroczystości długoletniego pożycia małżeńskiego oraz jubileuszy z okazji setnych urodzin mieszkańców Gminy,
8) dokonywanie wpisów do ksiąg stanu cywilnego w oparciu o zgłoszenia innych USC, decyzje administracyjne, orzeczenie sądowe i inne dokumenty przewidziane w Prawie o aktach stanu cywilnego,
9) prowadzenie i kompletowanie akt zbiorczych do ksiąg stanu cywilnego, prowadzenie skorowidzów – odrębnie dla każdego rodzaju aktów,
10) dokonywanie w aktach stanu cywilnego wzmianek dodatkowych i przypisków na podstawie zawiadomień innych urzędów stanu cywilnego, decyzji administracyjnych i orzeczeń sądowych,
11) współdziałanie z sądami, z komórkami organizacyjnymi ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych innych urzędów i urzędu własnego w zakresie rejestracji stanu cywilnego,
12) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach:
- sprostowania błędu,
- umiejscawiania aktu,
- skracania terminów oczekiwania na zawarcie małżeństwa.
13) potwierdzanie zgodności danych we wnioskach o wydanie dowodu osobistego,
14) wydawanie odpisów zupełnych i skróconych z aktów stanu cywilnego,
15) realizacja zadań wynikających z Kodeksu cywilnego i Kodeksu postępowania cywilnego,
16) sporządzenie sprawozdań statystycznych,
17) prowadzenie korespondencji z polskimi placówkami konsularnymi.

2. Zgłaszanie organom Inspekcji Sanitarnej zgonów na choroby zakaźne.

3. Udzielanie i cofanie pozwoleń na przeprowadzanie zbiórek publicznych.


4. Dokonywanie kontroli dokumentacji związanej z przeprowadzaniem zbiórek
publicznych.

5. Prowadzenie spraw narodowościowych.

6. Realizacja zadań wynikających z ustawy o repatriacji.


7. Realizacja zadań wynikających z ustawy o zgromadzeniach publicznych.

8.Realizacja zadań wynikających z ustawy o zmianie imion i nazwisk w zakresie:

1) przyjmowania wniosków oraz wydawania decyzji administracyjnych w sprawach dotyczących zmian imion i nazwisk,
2) przyjmowania wniosków oraz wydawania decyzji administracyjnych w sprawach dotyczących ustalenia pisowni imion i nazwisk”

« powrót do poprzedniej strony