Rejestr zmian
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Akapit nr - brak tytułu
Wymagane dokumenty:
1. Pisemne zgłoszenie urodzenia dziecka wystawione przez lekarza, położną lub zakład opieki zdrowotnej.
2. Dowody osobiste rodziców dziecka (do wglądu)
3. Odpis skrócony aktu małżeństwa rodziców dziecka, jeżeli dziecko pochodzi z małżeństwa.
4. Odpis skrócony aktu urodzenia matki dziecka, jeżeli matka jest panną.
5. Odpis skrócony aktu zgonu męża, jeżeli matka jest wdową.
6. Odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie lub separacji, jeżeli matka jest rozwiedziona lub pozostaje w separacji.
7. Wniosek o wydanie 3 odpisów skróconych aktu urodzenia.
Odpisy aktów nie są wymagane, jeżeli akty znajdują się w Urzędzie Stanu Cywilnego w Dobrym Mieście.
Wysokość opłaty skarbowej: 0,00 zł
Forma płatności: brak
Miejsce złożenia dokumentów:
- urząd stanu cywilnego miejsca urodzenia dziecka
lub:
- urząd stanu cywilnego miejsca zamieszkania rodziców lub jednego z nich
- dla gminy Dobre Miasto – Urząd Stanu Cywilnego w Dobrym Mieście ul. Warszawska 14 tel. 089 6161418
Uwagi:
Do zgłoszenia urodzenia dziecka są obowiązani w kolejności:
- ojciec dziecka albo matka, jeżeli jej stan zdrowia na to pozwala, albo inna osoba obecna przy porodzie
- lekarz lub położna
Termin załatwienia sprawy: niezwłocznie
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 29 września 1986 r. – Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688 z późn. zm.).