Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Dobrym Mieście
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-07-08 11:45:12 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Zgłoszenie zmiany we wpisie do ewidencji działalności gospodarczej


Wymagane dokumenty:
1. Zgłoszenie zmiany we wpisie do ewidencji działalności gospodarczej: Druk do pobrania
2. Dowód wpłaty.

Opłaty:

1. Opłata za dokonanie zmian we wpisie do ewidencji działalności gospodarczej – 50 zł na podst. art. 7a ust. 3 ustawy z dnia 19 listopada 1999r. Prawo działalności gospodarczej, (Dz. U. Nr 101, poz. 1178 z późn. zm.).

Opłatę wnosi się na konto Urzędu Gminy:
Nr rachunku: Warmiński Bank Spóldzielczy w Jonkowie oddział w Dobrym Mieście 71 8857 1041 3001 0000 2163 0001

Termin załatwienia sprawy:
Do 14 dni

Jednostka odpowiedzialna:

Referat Działalności Gospodarczej i Zamówień Publicznych, ul. Warszawska 14 w Dobrym Mieście, w godzinach pracy urzędu.

tel. 089 61 53 939
tel. 089 61 61 425

Tryb odwoławczy:
W przypadku odmowy dokonania zmiany we wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wydana zostaje decyzja administracyjna, od której stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Burmistrza Dobrego Miasta w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

 

Dodatkowe informacje:
1. Ewidencję działalności gospodarczej prowadzi gmina właściwa dla miejsca zamieszkania przedsiębiorcy.
2. Ewidencja działalności gospodarczej jest jawna i dane osobowe w niej zawarte nie podlegają przepisom ustawy o ochronie danych osobowych
3. Zgłoszenie zmiany we wpisie do ewidencji działalności gospodarczej powinno nastąpić w przypadku zmiany danych zawartych w zgłoszeniu, tzn.:
1) oznaczenie przedsiębiorcy oraz jego numer ewidencyjny PESEL, o ile taki posiada, NIP przedsiębiorcy.
2) oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu przedsiębiorcy, a jeżeli stale wykonuje działalność poza miejscem zamieszkania - również wskazanie tego miejsca i adresu zakładu głównego, oddziału lub innego miejsca wykonywania działalności gospodarczej,
3) określenie przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności (PKD),
4) wskazanie daty rozpoczęcia działalności gospodarczej.
4. Organ ewidencyjny doręcza z urzędu przedsiębiorcy zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, nie później niż w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia.
5. Przedsiębiorca jest obowiązany zgłaszać organowi ewidencyjnemu zmiany stanu faktycznego i prawnego odnoszące się do przedsiębiorcy i wykonywanej przez niego działalności gospodarczej w zakresie danych zawartych w zgłoszeniu w terminie 14 dni od dnia powstania tych zmian, a także informację o zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej.
6. Zmiana miejsca zamieszkania przedsiębiorcy podlega wpisowi przez organ ewidencyjny, który był właściwy przed zmianą. Po dokonaniu zmiany wpisu organ ewidencyjny dotychczas właściwy przesyła zaświadczenie o wpisie do organu właściwego ze względu na nowe miejsce zamieszkania przedsiębiorcy. Właściwy organ ewidencyjny dokona z urzędu wpisu przedsiębiorcy do prowadzonej ewidencji działalności gospodarczej.


Podstawa prawna:

art. 7a, 7b, 7d ustawy z dnia 19 listopada 1999 r. – Prawo działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 101, poz. 1178 z późn. zm.) w związku z art. 66, pkt.2 ustawy z dnia 2 lipca 2004r. - przepisy wprowadzajace ustawę o Swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 173, poz. 1808 z późn. zm)