Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Wymeldowanie z pobytu stałego lub pobytu czasowego trwającego powyżej 3 m-cy w drodze decyzji administracyjnejDrukuj informacjęSprawa: Wymeldowanie z pobytu stałego lub pobytu czasowego trwającego powyżej 3 m-cy w drodze decyzji administracyjnejSzczegóły informacji
Wymeldowanie z pobytu stałego lub pobytu czasowego trwającego powyżej 3 m-cy w drodze decyzji administracyjnej
Wydział: Referat Spraw Obywatelskich
Ogłoszono dnia: 2008-08-01 14:51:14
Termin załatwienia
ok. 2 miesięcy,
Miejsce załatwienia
- bezpośrednio w Sekretariacie Urzędu Dobrego Miejskiego.
- w toku postępowania wymagane dokumenty można składać bezpośrednie prowadzącemu postępowanie - Kierownik Referatu Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego.
- pokój Nr 2
Sposób załatwienia
- termin obligatoryjny do załatwienia sprawy - ok. 2 miesięcy,
- w wyniku przeprowadzonego postępowania organ wydaje decyzję administracyjną, która w zależności od ustalonych okoliczności sprawy przybiera postać :
- decyzji administracyjnej o wymeldowaniu,
- decyzji administracyjnej o braku podstaw do wymeldowania,
- decyzji administracyjnej o umorzeniu postępowania,
- wydania postanowienia o zawieszeniu postępowania (wydania w sytuacji, gdy rozstrzygnięcie sprawy jest uzależnione od wcześniejszego wyjaśnienia istotnej w sprawie okoliczności przez sąd powszechny lub inny organ.
Miejsce odbioru
Wymagane Dokumenty
1. Podanie o wymeldowanie skierowane do Burmistrza Miasta z opisem okoliczności opuszczenia lokalu przez osobę.
2. Kserokopia lub odpis dokumentu stwierdzającego tytuł prawny do lokalu (budynku), umowa najmu, akt notarialny, przydział na lokal spóldzielczy, wypis z księgi wieczystej.
3. Dowody, dokumenty potwierdzające opuszczenie lokalu przez osobę (np. protokół wykonania eksmisji przez Komornika Sądowego)
Opłaty
za wydanie decyzji - 10 zł w kasie Urzędu przy skłdaniu podania
Tryb odwoławczy
Od decyzji wydanej przez organ I instancji (decyzji Burmistrza Dobrego Miasta) przysługuje pisemne odwołanie do organu II instancji (Wojewoda Warm. Maz. w Olsztynie) w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Uwagi
W toku prowadzonego postępowania organ administracji kompletuje materiał dowodowy w postaci, zeznań świadków, wyjaśnień stron postępowania, informacji Policji oraz innych urzędów i instytucji w celu ustalenia stanu faktycznego będącego podstawą do wydania decyzji w sprawie,
W przypadku braku możliwości ustalenia miejsca pobytu osoby, w stosunku do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie, realizowana jest procedura ustanawiania przez Sąd Rejonowy w Olsztynie - Wydział Rodzinny i Nieletnich kuratora dla nieobecnego, wskazanego przez strone, celem reprezentowania w postępowaniu (w toku dalszego postępowania kurator obejmuje pozycję strony postępowania o wymeldowanie),
Z podaniem o wymeldowanie występuje osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu (właściciel, najemca, wynajmujący) z którego ma nastąpić wymeldowanie.
Postępowanie o wumeldowanie może być prowadzone przez organ gminy również z urzędu
Podstawa prawna
Art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (teks jednolity Dz.U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.).