Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Wymeldowanie z pobytu stałego lub pobytu czasowego trwającego powyżej 3 m-cy w drodze decyzji administracyjnejDrukuj informacjęSprawa: Wymeldowanie z pobytu stałego lub pobytu czasowego trwającego powyżej 3 m-cy w drodze decyzji administracyjnejSzczegóły informacji
Wymeldowanie z pobytu stałego lub pobytu czasowego trwającego powyżej 3 m-cy w drodze decyzji administracyjnej
Wydział: Referat Spraw Obywatelskich
Ogłoszono dnia: 2008-08-01 14:51:14
Termin załatwienia
ok. 2 miesięcy,
Miejsce załatwienia
- bezpośrednio w Sekretariacie Urzędu Dobrego Miejskiego.
- w toku postępowania wymagane dokumenty można składać bezpośrednie prowadzącemu postępowanie - Kierownik Referatu Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego.
- pokój Nr 2
Sposób załatwienia
- termin obligatoryjny do załatwienia sprawy - ok. 2 miesięcy,
- w wyniku przeprowadzonego postępowania organ wydaje decyzję administracyjną, która w zależności od ustalonych okoliczności sprawy przybiera postać :
- decyzji administracyjnej o wymeldowaniu,
- decyzji administracyjnej o braku podstaw do wymeldowania,
- decyzji administracyjnej o umorzeniu postępowania,
- wydania postanowienia o zawieszeniu postępowania (wydania w sytuacji, gdy rozstrzygnięcie sprawy jest uzależnione od wcześniejszego wyjaśnienia istotnej w sprawie okoliczności przez sąd powszechny lub inny organ.
Miejsce odbioru
Wymagane Dokumenty
1. Podanie o wymeldowanie skierowane do Burmistrza Miasta z opisem okoliczności opuszczenia lokalu przez osobę.
2. Kserokopia lub odpis dokumentu stwierdzającego tytuł prawny do lokalu (budynku), umowa najmu, akt notarialny, przydział na lokal spóldzielczy, wypis z księgi wieczystej.
3. Dowody, dokumenty potwierdzające opuszczenie lokalu przez osobę (np. protokół wykonania eksmisji przez Komornika Sądowego)
Opłaty
10 zł od decyzji za osobę
Tryb odwoławczy
Od decyzji wydanej przez organ I instancji (decyzji Burmistrza Dobrego Miasta) przysługuje pisemne odwołanie do organu II instancji (Wojewoda Warm. Maz. w Olsztynie) w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Uwagi
W toku prowadzonego postępowania organ administracji kompletuje materiał dowodowy w postaci oględzin lokalu, zeznań świadków, wyjaśnień stron postępowania w celu ustalenia stanu faktycznego będącego podstawą do wydania decyzji w sprawie.
W przypadku braku możliwości ustalenia miejsca pobytu osoby, w stosunku do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie, realizowana jest procedura ustanawiania przez Sąd Rejonowy w Olsztynie - Wydział Rodzinny i Nieletnich kuratora dla nieobecnego, wskazanego przez strone, celem reprezentowania w postępowaniu (w toku dalszego postępowania kurator obejmuje pozycję strony postępowania o wymeldowanie),
Z podaniem o wymeldowanie występuje osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu (właściciel, najemca, wynajmujący) z którego ma nastąpić wymeldowanie.
Postępowanie o wumeldowanie może być prowadzone przez organ gminy również z urzędu
Podstawa prawna
Art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (teks jednolity Dz.U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.).