Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Podatek od nieruchomości od osób fizycznychDrukuj informacjęSprawa: Podatek od nieruchomości od osób fizycznychSzczegóły informacji
Podatek od nieruchomości od osób fizycznych
Wydział: Referat Księgowości Budżetowej
Ogłoszono dnia: 2008-08-05 11:11:20
Termin załatwienia
Załatwienie sprawy następuje po otrzymaniu dokumentów, nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej- nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Miejsce załatwienia
pokój Nr 25
Telefon kontaktowy
89 61 61 279
Sposób załatwienia
W ciągu 14 dni od zaistnienia faktu należy zgłosić obowiązek podatkowy, składając wymagane dokumenty.
Miejsce odbioru
Wymagane Dokumenty
W ciągu 14 dni od zaistnienia faktu należy zgłosić obowiązek podatkowy. Należy załączyć:
1.Informację w sprawie podatku od nieruchomości w/g ustalonego wzoru.
Opłaty
test.systemdobip.pl/gmina_dobre_miasto/system/pobierz.phpUlgi
zmiana: Uchwała Nr XXXIII/233/2012 Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 29 listopada 2012 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XVI/112/2011 Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 17 listopada 2011 r. w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości
zmiana: Uchwała Nr XXXVII/260/2013 Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 21 lutego 2013 r. w sprawie zmiany Uchwały XVI/112/2011 Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 17 listopada 2011 r. w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości, zmienionej Uchwałą Nr XXXIII/233/2012 Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 29 listopada 2012 r.
- zmiana: Uchwała Nr XLVII/321/2013 Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 26 września 2013 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XVI/112/2011 Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 17 listopada 2011 r. w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości zmienionej Uchwałą Nr XXXIII/233/2012 Rady MIejskiej w Dobrym Mieście z dnia 29 listopada 2012 r. oraz Uchwałą Nr XXXVII/260/2013 Rady MIejskiej w Dobrym MIeście z dnia 21 lutego 2013 r.
- Uchwala Nr XL/447/06 Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 28 kwietnia 2006r. w sprawie zwolnienia od podatku od nieruchomości budynków lub ich części wchodzących w skład wspólnoty mieszkaniowej, w których dokonano remontu elewacji zewnetrznej budynku.
- Uchwała Nr XLVI/357/2010 Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 25 marca 2010r. w sprawie: zwolnienia od podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis zmienionej Uchwałą Nr LV/409/10 Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 28 października 2010r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XLVI/357/2010 Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 25 marca 2010r. w sprawie zwolnienia od podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis i uchwalenia tekstu jednilitego uchwały. oraz uchwałą Nr XIII/94/2011 Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 1 września 2011 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XLVI/357/2011 Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 25 marca 2010 r. w sprawie zwolnienia w ramach pomocy de minimis, od podatku od nieruchomości gruntów, budynków lub ich części oraz budwoli przeznaczonych na prowadzenie działalności gospodarczej przez przedsiębiorców, zatrudniających osoby bezrobotne mające podpisany kontrakt socjalny z ośrodkiem pomocy społecznej
Uchwała Nr XVI/113/2011 Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 17 listopada 2011 r. w sprawie zwolnienia w ramach pomocy de minimis od podatku od nieruchomości gruntów zajętych na parkingi.
zmiana: Uchwała Nr XXII/157/2012 Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 23 lutego 2012 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XVI/113/2011 Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 17 listopada 2011 r. w sprawie zwolnienia, w ramach pomocy de minimis, od podatku od nieruchomości gruntów zajętych na parkingi
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Uwagi
Wniosek o powyższe należy złożyć w sekretariacie Urzędu Miejskiego.
Powyższe czynności nie podlegają opłacie skarbowej.
Przy odraczaniu podatku lub rozkładaniu na raty nalicza się opłatę prolongacyjną w wysokości 30% należnych odsetek - podstawa prawna - Uchwała Nr XXXIII/256/98 Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 27.02.98 roku w sprawie opłaty prolongacyjnej.
B. Podatek od nieruchomości można umorzyć.
Podstawa prawna - art.67 a § 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (tekst jednolity Dz.U. z 2012, poz. 749 ze zmianami )
Wniosek o umorzenie składa się w sekretariacie Urzędu po terminie płatności podatku
Powyższe czynności nie podlegaja opłacie skarbowej.
C. Po upływie terminu płatności raty podatku wystawia się upomnienie.
Należność winna być uregulowana w terminie 7 dni
W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przesyłany do Urzędu Skarbowego w/g miejsca zamieszkania podatnika w celu podjęcia czynności egzekucyjnych.
D. Terminy płatności podatku od nieruchomości - wymienione w decyzji podatkowej:
I rata - do 15 marca każdego roku
II rata - do 15 maja każdego roku
III rata - do 15 września każdego roku
IV rata - do 15 listopada każdego roku
E. Wpłaty można dokonywać na konto Urzędu Miejskiego w Dobrym Mieście ( nr konta podany jest w decyzji podatkowej )
Nr Konta - 71 8857 1041 3001 0000 2163 0001- za pośrednictwem Warmińskiego Banku Spółdzielczego Oddz. w Dobrym Mieście, poczty lub innych banków
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jedn. z 2010r. Nr 95, poz. 613 ze zm.)
- Uchwała Nr XXXIII/232/2012 Rady Miejskiej w Dobrym MIeście z dnia 29 listopada 2012 r. w sprawie określenia wysokościa stawek podatku od nieruchomości