Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: System gospodarki odpadami komunalnymi w Gminie Dobre MiastoDrukuj informacjęSprawa: System gospodarki odpadami komunalnymi w Gminie Dobre MiastoSzczegóły informacji
System gospodarki odpadami komunalnymi w Gminie Dobre Miasto
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej
Ogłoszono dnia: 2013-03-12 09:42:34
Termin załatwienia
14 dni
Osoba kontaktowa
Ewelina Stefanik
Miejsce załatwienia
Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej
pok. nr 3
ul. Warszawska 7
pok. nr 3
ul. Warszawska 7
Telefon kontaktowy
89 616 36 08
Adres e-mail
e.stefanik@dobremiasto.com.pl
Sposób załatwienia
W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, właściciel nieruchomości jest zobowiązany złożyć nową deklarację w terminie 14 dni od dnia nastąpienia zmiany. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.
Miejsce odbioru
Urząd Miejski w Dobrym Mieście ul. Warszawska 7 pok. nr 2, 3, 4, 5 11-040 Dobre Miasto
Wymagane Dokumenty
Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Uwagi
Z dniem 1 stycznia 2012 r. weszła w życie ustawa z dnia 1 lipca 2011 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2012 r., poz. 391), która nałożyła na gminy obowiązek przygotowania oraz wdrożenia przedmiotowych przepisów, na podstawie których, gminy w ciągu 18 miesięcy mają obowiązek przejęcia odpowiedzialności za odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zmieszkałych. Właściciele nieruchomości - objęci nowym systemem - nie będą mogli zawierac już indywidualnych umów na odbiór odpadów z terenu ich nieruchomości. W wyniku zmian, wynikających z ww. ustawy, to gmina będzie odbierała odpady komunalne. W zamian, właściciele nieruchomości zamieszkałych zostaną administracyjnie zobowiązani do pozbywania się odpadów komunalnych poprzez ich segregowanie lub poprzez umieszczanie w sposób "zmieszany" w odpowiednich do tego pojemnikach oraz ponoszenia opłat na rzecz gminy za dokonany przez nią odbiór.
Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi ma rozpocząć funkcjonowanie w gminach najpóźniej od 1 lipca 2013 r.
Do tego czasu gmina musi wykonać prace dotyczące oszacowania ilości odpadów i kosztów funkcjonowania nowego systemu, podjąć wymagane przez ustwę o utrzymaniu czystości i porządku w gminach uchwały, zorganizować przetarg na odbiór odpadów komunalnych od właścieli nieruchomości zamieszkałych oraz przeprowadzić kampanię informującą lokalną społeczność o nowych uregulowaniach i obowiązkach właścicieli nieruchomości.
Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi ma rozpocząć funkcjonowanie w gminach najpóźniej od 1 lipca 2013 r.
Do tego czasu gmina musi wykonać prace dotyczące oszacowania ilości odpadów i kosztów funkcjonowania nowego systemu, podjąć wymagane przez ustwę o utrzymaniu czystości i porządku w gminach uchwały, zorganizować przetarg na odbiór odpadów komunalnych od właścieli nieruchomości zamieszkałych oraz przeprowadzić kampanię informującą lokalną społeczność o nowych uregulowaniach i obowiązkach właścicieli nieruchomości.
Podstawa prawna
Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r., poz. 391); załącznik do Uchwały Nr XXXIV/249/2012 Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 20 grudnia 2012 r.