ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Dobrym Mieście
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: System gospodarki odpadami komunalnymi w Gminie Dobre MiastoDrukuj informacjęSprawa: System gospodarki odpadami komunalnymi w Gminie Dobre Miasto

Szczegóły informacji

System gospodarki odpadami komunalnymi w Gminie Dobre Miasto

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej

Ogłoszono dnia: 2013-03-12 09:42:34

Termin załatwienia

14 dni

Osoba kontaktowa

Sylwia Nawrocka

Miejsce załatwienia

Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej
pok. nr 3
ul. Warszawska 7

Telefon kontaktowy

89 616 36 08

Adres e-mail

u0uEUWom0Mg01SVtFUGw9UzwT61PiD7U0FEX8hWDng0FB5gdyi4rhK5A46xU1MLzNsLVR4OMo6BANhP5jjsVkNOIFBlaQooey40KP5svCmMa3mk6fP0uAFJ4mhjm4Ljc

Sposób załatwienia

W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, właściciel nieruchomości jest zobowiązany złożyć nową deklarację w terminie 14 dni od dnia nastąpienia zmiany. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.

Miejsce odbioru

Urząd Miejski w Dobrym Mieście ul. Warszawska 7 pok. nr  2, 3, 4, 5 11-040 Dobre Miasto

Wymagane Dokumenty

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Uwagi

Z dniem 1 stycznia 2012 r. weszła w życie ustawa z dnia 1 lipca 2011 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2012 r., poz. 391), która nałożyła na gminy obowiązek przygotowania oraz wdrożenia przedmiotowych przepisów, na podstawie których, gminy w ciągu 18 miesięcy mają obowiązek przejęcia odpowiedzialności za odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zmieszkałych. Właściciele nieruchomości - objęci nowym systemem - nie będą mogli zawierac już indywidualnych umów na odbiór odpadów z terenu ich nieruchomości. W wyniku zmian, wynikających z ww. ustawy, to gmina będzie odbierała odpady komunalne. W zamian, właściciele nieruchomości zamieszkałych zostaną administracyjnie zobowiązani do pozbywania się odpadów komunalnych poprzez ich segregowanie lub poprzez umieszczanie w sposób "zmieszany" w odpowiednich do tego pojemnikach oraz ponoszenia opłat na rzecz gminy za dokonany przez nią odbiór.
Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi ma rozpocząć funkcjonowanie w gminach najpóźniej od 1 lipca 2013 r.
Do tego czasu gmina musi wykonać prace dotyczące oszacowania ilości odpadów i kosztów funkcjonowania nowego systemu, podjąć wymagane przez ustwę o utrzymaniu czystości i porządku w gminach uchwały, zorganizować przetarg na odbiór odpadów komunalnych od właścieli nieruchomości zamieszkałych oraz przeprowadzić kampanię informującą lokalną społeczność o nowych uregulowaniach i obowiązkach właścicieli nieruchomości.

Podstawa prawna

Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 ze zm.); załącznik do Uchwały Nr XXXIV/249/2012 Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 20 grudnia 2012 r.

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony