ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Dobrym Mieście
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Administracyjna zmiana imienia lub nazwiskaDrukuj informacjęSprawa: Administracyjna zmiana imienia lub nazwiska

Szczegóły informacji

Administracyjna zmiana imienia lub nazwiska

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Urząd Stanu Cywilnego

Ogłoszono dnia: 2015-05-11 14:41:27

Termin załatwienia

Postępowanie administracyjne o zmianę imienia lub nazwiska prowadzone jest na wniosek i kończy się wydaniem decyzji o zmianie imienia lub nazwiska bądź o odmowie zmiany imienia lub nazwiska, od której przysługuje odwołanie do właściwego miejscowo wojewody. Wydanie decyzji następuje w ciągu miesiąca od daty złożenia kompletnego wniosku. W sprawach skomplikowanych, wymagających przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego, po jego zakończeniu.

Miejsce załatwienia

Wniosek o zmianę imienia lub nazwiska można złożyć do dowolnie wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego na terenie kraju.

Adres e-mail

S+Tzinw0xYZBNEsfepqhEtc9yILNTIEHHChBmJCEA4QHgkui67803aoSH9Wj7xkVlyMQVdKkbGFh09hrucGqXA==

Sposób załatwienia

Osoba zamierzająca ubiegać się o zmianę imienia lub nazwiska zobowiązana jest do złożenia wniosku w tej sprawie wraz z ewentualnymi załącznikami oraz uzasadnieniem potrzeby zmiany imienia lub nazwiska. Zmiany imienia lub nazwiska można dokonać wyłącznie z ważnych powodów!
 
Wniosek o zmianę imienia lub nazwiska powinien zawierać:
  1. dane osoby, której zmiana dotyczy tj.: imię (imiona) i nazwisko oraz nazwisko rodowe, numer PESEL,
  2. imię lub nazwisko, na jakie ma nastąpić zmiana,
  3. adres do korespondencji,
  4. uzasadnienie (wskazanie ważnych powodów),
  5. oświadczenie wnioskodawcy, że w tej samej sprawie nie złożył wcześniej wniosku do innego kierownika urzędu stanu cywilnego lub nie została wydana już decyzja odmowna.
 
Wniosek dotyczący małoletniego dziecka składa jego przedstawiciel ustawowy (np.: rodzic). Rodzic wyraża zgodę na zmianę imienia lub nazwiska małoletniego dziecka przed kierownikiem urzędu stanu cywilnego lub w formie pisemnej z podpisem notarialnie poświadczonym. Jeżeli dziecko w chwili zmiany posiada ukończone 13 lat, do zmiany jego imienia lub nazwiska wymagania jest także pisemna zgoda dziecka.   
W przypadku braku porozumienia między rodzicami dziecka każde z nich może zwrócić się do sądu opiekuńczego na zmianę imiennie i nazwiska dziecka.

Miejsce odbioru

Urząd Miejski w Dobrym Mieście ul. Warszawska 14 11-040 Dobre Miasto pok. 5

Wymagane Dokumenty

  • dokument tożsamości – do wglądu,
  • wniosek o zmianę imienia lub nazwiska,
  • inne dokumenty uzasadniające zmianę imienia lub nazwiska,
  • dowód wniesienia opłaty skarbowej.

Opłaty

Wysokość opłaty skarbowej wynosi 37 zł.
Opłaty można dokonać w kasie Urzędu Miejskiego w Dobrym Mieście przy ul. Warszawskiej 14 – czynnej w godzinach pracy Urzędu lub przelewem na rachunek Gminy Dobre Miasto nr 71 8857 1041 3001 0000 2163 0001.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 17 października 2008 r. o zmianie imienia i nazwiska (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 707 z późn. zm.).
Ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1359 z późn. zm.).
Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 709 z późn. zm.).
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1546 z późn. zm.).

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony