Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
ALKOHOLE - zezwolenia
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Referat Rozwoju Lokalnego i Funduszy Europejskich
Ogłoszono dnia: 2018-02-16 19:59:18
Termin załatwienia
* Wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych – ok. miesiąca * Wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych – ok. 14 dni * Wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych przedsiębiorcom, których działalność polega na dostarczaniu żywności na imprezy zamknięte organizowane w czasie i miejscu wyznaczonym przez klienta (catering), w oparciu o zawartą z nim umowę – ok. 14 dni
Osoba kontaktowa
Magdalena Herman-Więckowska
Miejsce załatwienia
Referat Rozwoju Lokalnego i Funduszy Europejskich, pokój nr 22
tel. 89 615 39 39
Miejsce złożenia dokumentów
Sekretariat Urzędu Miejskiego w Dobrym Mieście, ul. Warszawska 14, 11-040 Dobre Miasto, I piętro, pokój nr 12
tel. 89 615 39 39
Miejsce złożenia dokumentów
Sekretariat Urzędu Miejskiego w Dobrym Mieście, ul. Warszawska 14, 11-040 Dobre Miasto, I piętro, pokój nr 12
Telefon kontaktowy
89 615 39 39
Adres e-mail
m.wieckowska@dobremiasto.com.pl
Sposób załatwienia
Z wnioskiem o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych może wystąpić podmiot prowadzący działalność gospodarczą. Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika.
Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych wydaje się oddzielnie na następujące rodzaje tych napojów:
A. do 4,5 % zawartości alkoholu oraz na piwo
B. powyżej 4,5% do 18% zawartości alkoholu (z wyjątkiem piwa)
C. powyżej 18 % zawartości alkoholu
Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych wydaje się oddzielnie na następujące rodzaje tych napojów:
A. do 4,5 % zawartości alkoholu oraz na piwo
B. powyżej 4,5% do 18% zawartości alkoholu (z wyjątkiem piwa)
C. powyżej 18 % zawartości alkoholu
Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w miejscu oraz poza miejscem sprzedaży wydaje się na okres 5 lat.
Jednorazowe zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych wydawane są na okres do 2 dni, wyłącznie przedsiębiorcom posiadającym zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych oraz jednostkom Ochotniczych Straży Pożarnych.
Przedsiębiorcom, których działalność polega na dostarczaniu żywności na imprezy zamknięte organizowane w czasie i miejscu wyznaczonym przez klienta, w opraciu o zawartą z nim umowę (catering), zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych wydawane są na okres do 2 lat.
Jednorazowe zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych wydawane są na okres do 2 dni, wyłącznie przedsiębiorcom posiadającym zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych oraz jednostkom Ochotniczych Straży Pożarnych.
Przedsiębiorcom, których działalność polega na dostarczaniu żywności na imprezy zamknięte organizowane w czasie i miejscu wyznaczonym przez klienta, w opraciu o zawartą z nim umowę (catering), zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych wydawane są na okres do 2 lat.
Miejsce odbioru
Urząd Miejski w Dobrym Mieście
ul. Warszawska 14
11-040 Dobre Miasto
pokój nr 22
ul. Warszawska 14
11-040 Dobre Miasto
pokój nr 22
Wymagane Dokumenty
Wniosek wraz z kompletem załączników wymienionych szczegółowo w formularzach wniosków.
Opłaty
Opłatę wnosi się za korzystanie z zezwolenia w danym roku kalendarzowym.
Wysokość wnoszenia opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w stałych punktach sprzedaży oraz podczas organizacji przyjęć:
1. Przedsiębiorcy rozpoczynający działalność gospodarczą:
Opłaty roczne za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych pobiera się w wysokości:
A. 525 zł na sprzedaż napojów zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa;
B. 525 zł na sprzedaż napojów zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa);
C. 2100 zł na sprzedaż napojów zawierających powyżej 18% alkoholu.
Opłata za korzystanie z zezwolenia za dany rok winna być wniesiona w całości - jednorazowo - przed wydaniem zezwolenia i w wysokości proporcjonalnej do okresu ważności zezwolenia.
2. Przedsiębiorcy, których zezwolenie utrzymuje ważność przez cały rok kalendarzowy lub traci ważność w ciągu roku:
Przedsiębiorca, którego zezwolenie utrzymuje ważność przez cały rok kalendarzowy wnosi opłatę jednorazowo do 31 stycznia lub w 3 równych ratach: do 31 stycznia, 31 maja i 30 września.
W przypadku przedsiębiorcy, który posiada zezwolenie tracące ważność w ciągu danego roku, opłata za korzystanie z zezwolenia za dany rok kalendarzowy winna być wniesiona w całości - jednorazowo - do 31 stycznia danego roku i w wysokości proporcjonalnej do okresu ważności zezwolenia.
Wysokość wnoszenia opłat za korzystanie z zezwoleń jednorazowych na sprzedaż napojów alkoholowych:
Wysokość opłat za wydanie zezwolenia na wyprzedaż zapasów napojów alkoholowych:
Opłatę za korzystanie z zezwoleń wnosi się na rachunek Gminy Dobre Miasto numer:
Wysokość wnoszenia opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w stałych punktach sprzedaży oraz podczas organizacji przyjęć:
1. Przedsiębiorcy rozpoczynający działalność gospodarczą:
Opłaty roczne za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych pobiera się w wysokości:
A. 525 zł na sprzedaż napojów zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa;
B. 525 zł na sprzedaż napojów zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa);
C. 2100 zł na sprzedaż napojów zawierających powyżej 18% alkoholu.
Opłata za korzystanie z zezwolenia za dany rok winna być wniesiona w całości - jednorazowo - przed wydaniem zezwolenia i w wysokości proporcjonalnej do okresu ważności zezwolenia.
2. Przedsiębiorcy, których zezwolenie utrzymuje ważność przez cały rok kalendarzowy lub traci ważność w ciągu roku:
Przedsiębiorca, którego zezwolenie utrzymuje ważność przez cały rok kalendarzowy wnosi opłatę jednorazowo do 31 stycznia lub w 3 równych ratach: do 31 stycznia, 31 maja i 30 września.
W przypadku przedsiębiorcy, który posiada zezwolenie tracące ważność w ciągu danego roku, opłata za korzystanie z zezwolenia za dany rok kalendarzowy winna być wniesiona w całości - jednorazowo - do 31 stycznia danego roku i w wysokości proporcjonalnej do okresu ważności zezwolenia.
OPŁATA | DOT. ZEZWOLEŃ | OPŁATĘ WNOSZĄ PRZEDSIĘBIORCY |
---|---|---|
525 zł | A. do 4,5% zawartości alkoholu oraz na piwo | którzy w roku poprzednim uzyskali wartość sprzedaży nie wyższą niż 37 500 zł |
525 zł | B. powyżej 4,5% do 18% zawartości alkoholu (z wyjątkiem piwa) | którzy w roku poprzednim uzyskali wartość sprzedaży nie wyższą niż 37 500 zł |
2 100 zł | C. powyżej 18% zawartości alkoholu | którzy w roku poprzednim uzyskali wartość sprzedaży nie wyższą niż 77 000 zł |
1,4% wartości sprzedaży | A. do 4,5% zawartości alkoholu oraz na piwo | którzy w roku poprzednim uzyskali wartość sprzedaży wyższą niż 37 500 zł |
1,4% wartości sprzedaży | B. powyżej 4,5% do 18% zawartości alkoholu (z wyjątkiem piwa) | którzy w roku poprzednim uzyskali wartość sprzedaży wyższą niż 37 500 zł |
2,7% wartości sprzedaży | C. powyżej 18% zawartości alkoholu | którzy w roku poprzednim uzyskali wartość sprzedaży wyższą niż 77 000 zł |
Wysokość wnoszenia opłat za korzystanie z zezwoleń jednorazowych na sprzedaż napojów alkoholowych:
OPŁATA
1/12 rocznej opłaty za zezwolenia stałe |
DOT. ZEZWOLEŃ |
---|---|
43,75 zł | A. do 4,5% zawartości alkoholu oraz na piwo |
43,75 zł | B. powyżej 4,5% do 18% zawartości alkoholu (z wyjątkiem piwa) |
175 zł | C. powyżej 18% zawartości alkoholu |
Wysokość opłat za wydanie zezwolenia na wyprzedaż zapasów napojów alkoholowych:
OPŁATA naliczana od wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów alkoholowych |
DOT. ZEZWOLEŃ |
---|---|
1,4% |
A. do 4,5% zawartości alkoholu oraz na piwo
|
1,4% | B. powyżej 4,5% do 18% zawartości alkoholu (z wyjątkiem piwa) |
2,7% | C. powyżej 18% zawartości alkoholu |
Opłatę za korzystanie z zezwoleń wnosi się na rachunek Gminy Dobre Miasto numer:
71 8857 1041 3001 0000 2163 0001
Na przelewie należy wpisać numer zezwolenia
Na przelewie należy wpisać numer zezwolenia
Tryb odwoławczy
Od decyzji stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia – za pośrednictwem Burmistrza Dobrego Miasta
Uwagi
WAŻNE TERMINY
do 31 stycznia:
- złożenie pisemnego oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim
- wniesienie opłaty z tytułu korzystania z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w danym roku kalendarzowym - jednorazowo lub I raty
do 31 maja:
- wniesienie II raty opłaty z tytułu korzystania z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w danym roku kalendarzowym
do 30 września:
- wniesienie III raty opłaty z tytułu korzystania z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w danym roku kalendarzowym
Ponadto:
do 14 dni - należy zgłosić wszelkie zmiany danych zawartych w zezwoleniu, w tym również informację o zaprzestaniu prowadzenia działalności w tym zakresie.
W przypadku niezłożenia oświadczenia o wartości sprzedaży napojów alkoholowych, przedsiębiorca ma możliwość dokonania opisywaniej czynności w dodatkowym 30-dniowym terminie wraz z jednoczesnym wniesieniem opłaty dodatkowej w wysokości 30% opłaty tzw. "podstawowej" (art. 111 ust. 2).
W przypadku niedopełnienia obowiązku wniesienia opłaty w należnej wysokości w ustawowym terminie, przedsiębiorca ma możliwość dokonania tej czynności w dodatkowym 30-dniowym terminie wraz z jednoczesnym wniesieniem należnej opłaty powiększonej o 30% opłaty rocznej (art. 111 ust. 2 lub 5).
Skutkiem niewypełnienia w/w obowiązków jest wygaśnięcie zezwolenia.
W przypadku niezłożenia oświadczenia o wartości sprzedaży napojów alkoholowych, przedsiębiorca ma możliwość dokonania opisywaniej czynności w dodatkowym 30-dniowym terminie wraz z jednoczesnym wniesieniem opłaty dodatkowej w wysokości 30% opłaty tzw. "podstawowej" (art. 111 ust. 2).
W przypadku niedopełnienia obowiązku wniesienia opłaty w należnej wysokości w ustawowym terminie, przedsiębiorca ma możliwość dokonania tej czynności w dodatkowym 30-dniowym terminie wraz z jednoczesnym wniesieniem należnej opłaty powiększonej o 30% opłaty rocznej (art. 111 ust. 2 lub 5).
Skutkiem niewypełnienia w/w obowiązków jest wygaśnięcie zezwolenia.
KONTROLA PUNKTÓW SPRZEDAŻY NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH
Zakres i zasady przeprowadzania kontroli przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży w punktach sprzedaży znajdujących się na terenie Gminy Dobre Miasto, określa Zarządzenie Nr FR.0050.104.2018.MHW Burmistrza Dobrego Miasta z dnia 9 maja 2018r., zm. Zarządzeniem Nr FR.0050.138.2018.MHW Burmistrza Dobrego Miasta z dnia 3 lipca 2018r.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego
- Zarządzenie Nr FR.0050.104.2018.MHW Burmistrza Dobrego Miasta z dnia 9 maja 2018r. w sprawie przeprowadzenia kontroli przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie Gminy Dobre Miasto
- Zarządzenie Nr FR.0050.138.2018.MHW Burmistrza Dobrego Miasta z dnia 3 lipca 2018r. w sprawie zmiany Zarządzenia Burmistrza Dobrego Miasta Nr FR.0050.104.2018.MHW w sprawie przeprowadzenia kontroli przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie Gminy Dobre Miasto
PRAWO MIEJSCOWE:
- Uchwała Nr LVII/377/2018 Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 28 czerwca 2018r. w sprawie zasad usytuowania na terenie Gminy Dobre Miasto miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych
- Uchwała Nr LVII/378/2018 Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 28 czerwca 2018r. w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie Gminy Dobre Miasto