ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Dobrym Mieście
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Podatek od nieruchomości od osób prawnychDrukuj informacjęSprawa: Podatek od nieruchomości od osób prawnych

Szczegóły informacji

Podatek od nieruchomości od osób prawnych

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Referat Księgowości Budżetowej

Ogłoszono dnia: 2008-08-05 11:16:11

Termin załatwienia

Załatwienie sprawy następuje po otrzymaniu dokumentów, nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej- nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

Miejsce załatwienia

pokój Nr 25

Telefon kontaktowy

89 61 61 279

Sposób załatwienia

W ciągu 14 dni od zaistnienia faktu należy zgłosić obowiązek podatkowy, składając wymagane dokumenty.

Miejsce odbioru

Urząd Miejski w Dobrym Mieście ul. Warszawska 14 11-040 Dobre Miasto pok. 24, 26

Wymagane Dokumenty

W ciągu 14 dni od zaistnienia faktu należy zgłosić obowiązek podatkowy. Należy złożyć deklarację w sprawie podatku od nieruchomości.

Opłaty

Ulgi:

Zwolnienia od podatku od nieruchomości wymienione są enumeratywnie w § 1 Uchwały Nr XVI/112/2011  Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 17 listopada 2011r. w sprawie: zwolnień od podatku od nieruchomości

- Uchwała Nr XLVI/357/2010  Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 25 marca 2010r. w sprawie: zwolnienia od podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis  zmienionej Uchwałą Nr LV/409/10 Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 28 października 2010r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XLVI/357/2010 Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 25 marca 2010r. w sprawie zwolnienia od podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis i uchwalenia tekstu jednilitego uchwały. oraz Uchwałą Nr XIII/94/2011 Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 1 września 2011 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XLVI/357/2010 Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 25 marca 2010 r. w sprawie zwolnienia w ramach pomocy de minimis, od podatku od nieruchomości gruntów, budynków lub ich części oraz budowli przeznaczonych na prowadzenie działalności gospodarczej przez przedsiębiorców, zatrudniających osoby bezrobotne mające podpisany kontrakt socjalny z ośrodkiem pomocy społecznej.

- Uchwała Nr XVI/113/2011 Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 17 listopada 2011 r. w sprawie zwolnienia w ramach pomocy de minimis, od podatku od nieruchomości gruntów zajętych na parkingi.

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Burmistrza Dobrego Miasta, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Sekretariacie, Urzędu Miejskiego w Dobrym Mieście w godzinach pracy Urzędu).

Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Uwagi

A. Wysokość podatku od nieruchomości jest określana przez podatnika w deklaracji.
B. Termin płatności podatku lub zaległości podatkowej można odroczyć lub rozłożyć na raty
Podstawa prawna - art. 67a §1, pkt 1 i 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa ( tekst jednolity Dz.U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 z późn. zmianami )
Wniosek o powyższe należy złożyć w sekretariacie urzędu.
Powyższe czynności nie podlegają opłacie skarbowej.
Przy odraczaniu podatku lub rozkładaniu na raty nalicza się opłatę prolongacyjną w wysokości 30% należnych odsetek - podstawa prawna - Uchwała Nr XXXIII/256/98 Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 27lutego 1998 roku w sprawie opłaty prolongacyjnej.
C. Podatek od nieruchomości można umorzyć.
Podstawa prawna - art. 67 a § 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa ( tekst jednolity Dz.U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 z późn. zmianami )
Wniosek o umorzenie składa się w sekretariacie Urzędu po terminie płatności podatku
Powyższe czynności nie podlegają opłacie skarbowej.
D. Po upływie terminu płatności raty podatku wystawia się upomnienie
Należność winna być uregulowana w terminie 7 dni
W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przesyłany do Urzędu Skarbowego w/g siedziby podatnika w celu podjęcia czynności egzekucyjnych.
E. Terminy płatności podatku od nieruchomości określa art. 6 ust.9 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jedn. z 2010 r. Nr 95, poz. 613  ze zm)
Podatek płatny jest w 12 ratach miesięcznych w terminie do dnia 15 każdego miesiąca a za styczeń do dnia 31 stycznia.
Raty Podatku od nieruchomości wpłaca się bez wezwania.
F. Wpłaty można dokonywać na konto Urzędu Miejskiego w Dobrym Mieście
Nr Konta 71 8857 1041 3001 0000 2163 0001- za pośrednictwem Warmińskiego Banku Spółdzielczego Oddz. w Dobrym Mieście, poczty lub innych banków.

Podstawa prawna

- Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jedn. z 2010 r. Nr 95, poz. 613 ze zm.)
- Uchwała Nr XVI/111/2011 Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 17 listopada 2011 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości
« powrót do poprzedniej strony