Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Podatek od środków transportuDrukuj informacjęSprawa: Podatek od środków transportuSzczegóły informacji
Podatek od środków transportu
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Referat Księgowości Budżetowej
Ogłoszono dnia: 2008-08-05 12:18:36
Termin załatwienia
Deklaracje składa się w terminie do 15 lutego każdego roku podatkowego, a w przypadku powstania/wygaśnięcia obowiązku podatkowego w ciągu roku podatkowego w terminie 14 dni od nie zaistnienia zmiany.
Miejsce załatwienia
pokój Nr 25
Telefon kontaktowy
089 61 61 279
Sposób załatwienia
Zobowiązanie w podatku od środków transportowych powstaje z mocy prawa, dlatego też ustalenie wysokości podaktu od środków transportowych odbywa się na podstawie złóżonych deklaracji.
Miejsce odbioru
Urząd Miejski w Dobrym Mieście ul. Warszawska 14 11-040 Dobre Miasto pok. 24, 26
Wymagane Dokumenty
W ciągu 14 dni od zaistnienia faktu należy zgłosić obowiązek podatkowy. Należy złożyć wykaz środków transportowych na druku DT-1 i DT-1/A oraz załączyć następujące dokumenty:
1. Umowę kupna - sprzedaży
2. Dowód rejestracyjny - do okazania
1. Umowę kupna - sprzedaży
2. Dowód rejestracyjny - do okazania
Uwagi
A. Wysokość podatku od środków transportowych winna być naliczana przez podatnika i wykazana w deklaracji sporządzonej zgodnie z Uchwałą Rady Miejskiej
B. Termin płatności podatku lub zaległości podatkowej można odroczyć lub rozłożyć na raty
Podstawa prawna - art. 67 a § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (tekst jednolity Dz.U. z 2005 Nr 8, poz. 60 z późn. zmianami )
Wniosek o powyższe należy złożyć w sekretariacie urzędu
Powyższe czynności nie podlegają opłacie skarbowej
Przy odraczaniu podatku lub rozkładaniu na raty nalicza się opłatę prolongacyjną w wysokości 30% należnych odsetek - podstawa prawna - Uchwała Nr XXXIII/256/98 Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 27.02.1998 roku w sprawie wprowadzenia opłaty prolongacyjnej.
C. Podatek od środków transportowych można umorzyć.
Podstawa prawna - atr. 67 a § 1 pkt 3, art. 67 b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa ( tekst jednolity Dz.U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 z późn. zmianami )
Wniosek o umorzenie składa się w sekretariacie Urzędu po terminie płatności podatku
Powyższe czynności nie podlegają opłącie skarbowej.
D. W przypadku nie zrealizowania obowiązku podatkowego w myśl art. 21 § 3 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku - Ordynacja Podatkowa ( tekst jednolity Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 z późn. zmianami ), organ podatkowy wydaje decyzję określającą wysokość zaległości podatkowej wraz z należnymi odsetkami. Należność winna być uregulowana w terminie 7 dni
W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przesyłany do Urzędu Skarbowego w Olsztynie w celu podjęcia czynności egzekucyjnych. Zgodnie z miejscem zamieszkania podatnika.
E. Terminy płatności podatku od środków transportowych określa art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych ( tekst jednolity Dz. U. z 2010r. Nr 95, poz. 613 z późn. zmianami ).
Podatek płatny jest w 2 równych ratach w terminie do dnia 15 lutego i 15 września każdego roku z zastrzeżeniami określonymi w art. 11 ust. 2 wymienionej wyżej ustawy.
Raty Podatku od środków transportowych wpłaca się bez wezwania.
F. Wpłaty można dokonywać na konto Urzędu Miejskiego w Dobrym Mieście
Nr Konta - 71 8857 1041 3001 0000 2163 0001 - WBS Oddz. w Dobrym Mieście
B. Termin płatności podatku lub zaległości podatkowej można odroczyć lub rozłożyć na raty
Podstawa prawna - art. 67 a § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (tekst jednolity Dz.U. z 2005 Nr 8, poz. 60 z późn. zmianami )
Wniosek o powyższe należy złożyć w sekretariacie urzędu
Powyższe czynności nie podlegają opłacie skarbowej
Przy odraczaniu podatku lub rozkładaniu na raty nalicza się opłatę prolongacyjną w wysokości 30% należnych odsetek - podstawa prawna - Uchwała Nr XXXIII/256/98 Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 27.02.1998 roku w sprawie wprowadzenia opłaty prolongacyjnej.
C. Podatek od środków transportowych można umorzyć.
Podstawa prawna - atr. 67 a § 1 pkt 3, art. 67 b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa ( tekst jednolity Dz.U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 z późn. zmianami )
Wniosek o umorzenie składa się w sekretariacie Urzędu po terminie płatności podatku
Powyższe czynności nie podlegają opłącie skarbowej.
D. W przypadku nie zrealizowania obowiązku podatkowego w myśl art. 21 § 3 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku - Ordynacja Podatkowa ( tekst jednolity Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 z późn. zmianami ), organ podatkowy wydaje decyzję określającą wysokość zaległości podatkowej wraz z należnymi odsetkami. Należność winna być uregulowana w terminie 7 dni
W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przesyłany do Urzędu Skarbowego w Olsztynie w celu podjęcia czynności egzekucyjnych. Zgodnie z miejscem zamieszkania podatnika.
E. Terminy płatności podatku od środków transportowych określa art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych ( tekst jednolity Dz. U. z 2010r. Nr 95, poz. 613 z późn. zmianami ).
Podatek płatny jest w 2 równych ratach w terminie do dnia 15 lutego i 15 września każdego roku z zastrzeżeniami określonymi w art. 11 ust. 2 wymienionej wyżej ustawy.
Raty Podatku od środków transportowych wpłaca się bez wezwania.
F. Wpłaty można dokonywać na konto Urzędu Miejskiego w Dobrym Mieście
Nr Konta - 71 8857 1041 3001 0000 2163 0001 - WBS Oddz. w Dobrym Mieście
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jedn. z 2010 Nr 95, poz 613 ze zm)
2. Uchwała Nr LV/408/2010r. Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 28 października 2010r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych
2. Uchwała Nr LV/408/2010r. Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 28 października 2010r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych