ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Dobrym Mieście
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wydanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówkąDrukuj informacjęSprawa: Wydanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką

Szczegóły informacji

Wydanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Referat Rozwoju Lokalnego i Funduszy Europejskich

Ogłoszono dnia: 2008-08-01 13:11:07

Termin załatwienia

Wydanie lub odmowa wydania licencji następuje w drodze decyzji administracyjnej, bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca od dnia wpływu wniosku do organu.

Miejsce załatwienia

Urząd Miejski w Dobrym Mieście ul. Warszawska 14
tel. 89 61 53 939

Miejsce odbioru

Urząd Miejski w Dobrym Mieście ul. Warszawska 14 11-040 Dobre Miasto pok. 27, 28

Wymagane Dokumenty

Wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką wraz z załącznikami
  1. oświadczenie członka (ów) organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółka jawną lub komandytową lub osoby prowadzącej działalność gospodarczą, że spełnia wymóg dobrej reputacji, o którym mowa w art. 5c ust. 1 pkt 1 ustawy o transporcie drogowym,
  2. oświadczenie dotyczące spełniania wymagań, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2 ustawy o transporcie drogowym,
  3. zaświadczenie o niekaralności opatrzone datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed złożeniem wniosku, potwierdzające, że odpowiednio przedsiębiorca osobiście wykonujący przewozy, zatrudnieni przez niego kierowcy oraz osoby niezatrudnione przez przedsiębiorcę, lecz wykonujące osobiście przewóz na jego rzecz, spełniają warunki, o których mowa w art. 5c ust. 1 pkt 4 lub w art. 6 ust. 1 pkt 2,
  4. wykaz pojazdów zawierający następujące informacje: markę, typ, rodzaj/przeznaczenie, numer rejestracyjny, numer VIN, wskazanie rodzaju tytułu prawnego do dysponowania pojazdem,
  5. dowód rejestracyjny potwierdzający, iż pojazd spełnia wymagania techniczne określone przepisami prawa o ruchu drogowym (w przypadku, gdy przedsiębiorca nie figuruje w dowodzie rejestracyjnym jako właściciel pojazdu – również dokument potwierdzający tytuł prawny do dysponowania nim),
  6. świadectwo legalizacji urządzenia kontrolno – pomiarowego (taksometru) zainstalowanego w zgłoszonym do licencji pojeździe,
  7. aktualne uprawnienie do kierowania pojazdem samochodowym (wnioskodawcy osobiście wykonującego przewozy oraz kierowców zatrudnianych przez wnioskodawcę),
  8. zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy (wnioskodawcy osobiście wykonującego przewozy oraz kierowców zatrudnianych przez wnioskodawcę),
  9. zaświadczenie psychologiczne o braku przeciwwskazań do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy (wnioskodawcy osobiście wykonującego przewozy oraz kierowców zatrudnianych przez wnioskodawcę),
  10. dowód uiszczenia opłaty za wydanie licencji i wypisów z licencji,
  11. pełnomocnictwo (w przypadku, gdy strona działa przez pełnomocnika).
W przypadku działania przez pełnomocnika, pełnomocnik winien przedłożyć pisemne pełnomocnictwo. Złożenie pełnomocnictwa  podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł. (zwolnione od opłaty jest pełnomocnictwo udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu)
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1546).

Opłaty

Opłaty za wydanie licencji w zależności od okresu ważności licencji:
- od   2 do 15 lat – 200 zł
- od 15 do 30 lat – 250 zł
- od 30 do 50 lat – 300 zł
 

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Burmistrza Dobrego Miasta w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Uwagi

1. Udzielenie, odmowa udzielenia, zmiana oraz zawieszenie lub cofnięcie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego następuje w drodze decyzji administracyjnej.
2. Przewoźnik – posiadacz licencji jest obowiązany zgłaszać na piśmie organowi, który jej udzielił, wszelkie zmiany danych zawartych we wniosku o udzielenie licencji, nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania. Jeżeli powyższe zmiany obejmują dane zawarte w licencji, przedsiębiorca obowiązany jest wystąpić z wnioskiem o zmianę treści licencji.
3. Licencja na krajowy transport drogowy uprawnia do wykonywania przewozów wyłącznie na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 1907 z późn.zm.)

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony