ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Dobrym Mieście
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wydanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówkąDrukuj informacjęSprawa: Wydanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką

Szczegóły informacji

Wydanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Referat Rozwoju Lokalnego i Funduszy Europejskich

Ogłoszono dnia: 2008-08-01 13:11:07

Termin załatwienia

Do 30 dni. Wnioski o udzielenie licencji rozpatruje się według kolejności ich złożenia.

Miejsce załatwienia

Referat Rozwoju Lokalnego i Funduszy Europejskich w Dobrym Mieście ul. Warszawska 14
tel. 089 61 53 939
tel. 089 61 61 425

Miejsce odbioru

Urząd Miejski w Dobrym Mieście ul. Warszawska 14 11-040 Dobre Miasto pok. 22, 28

Wymagane Dokumenty

1. Wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką zawierający:
a) oznaczenie przedsiębiorcy, jego siedzibę i adres
b) numer w rejestrze przedsiębiorców
c) określenie rodzaju, zakresu i obszaru wykonywania transportu drogowego
d) rodzaj i liczbę pojazdów samochodowych, którymi dysponuje przedsiębiorca ubiegający się o udzielenie licencji
e) czas, na jaki licencja ma być udzielona (nie krótszy niż 2 lata i nie dłuższy niż 50 lat).
2. odpis z rejestru przedsiębiorców,
3. kserokopię zaświadczenia o nadaniu numeru identyfikacji statystycznej (REGON),
4. kserokopię zaświadczenia o nadaniu numeru identyfikacji podatkowej (NIP),
5. zaświadczenie z rejestru skazanych stwierdzające niekaralność przedsiębiorcy jak i zatrudnionych przez niego kierowców,
6. świadectwo kwalifikacji przedsiębiorcy osobiście wykonującego przewozy jak i zatrudnionych przez niego kierowców
7. świadectwo legalizacji taksometru
8. zaświadczenie o ukończeniu szkolenia w zakresie transportu drogowego taksówką, potwierdzonego zdanym egzaminem, lub udokumentowanie co najmniej 5 – letniej praktyki w zakresie wykonywania tego transportu: przerwa w wykonywaniu transportu drogowego nie może być dłuższa niż kolejnych 6 miesięcy przyczyn zależnych od wnioskodawcy,
9. urzędowo potwierdzoną kopię dowodu rejestracyjnego pojazdu z wpisem dopuszczenia do ruchu jako taksówki osobowej, a w przypadku gdy nie jest jego właścicielem – również dokument potwierdzający prawo dysponowania tym pojazdem.

Opłaty

Opłata administracyjna za wydanie licencji na obszar gminy na:

  • 2 – 15 lat wynosi 200 zł
  • 15 – 30 lat wynosi 250 zł
  • 30 – 50 lat wynosi 300 zł

Opłata za zmianę danych lub wtórnik licencji: 10% opłaty za licencję.

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Burmistrza Dobrego Miasta w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Uwagi

1. Udzielenie, odmowa udzielenia, zmiana lub cofnięcie licencji następuje w drodze administracyjnej.
2. Licencji nie można odstępować osobom trzecim ani przenosić uprawnień z niej wynikających na osobę trzecią.
3. Przewoźnik drogowy jest obowiązany zgłaszać na piśmie wszelkie zmiany danych nie później niż w terminie 14 dni od dnia ich powstania.
4. Jeżeli zmiany obejmują dane zawarte w licencji przedsiębiorca jest obowiązany wystąpić z wnioskiem zmianę treści licencji.
5. Licencja na krajowy transport drogowy uprawnia do wykonywania przewozów wyłącznie na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej.

Podstawa prawna

- Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym ( tj. Dz. U. z 2007r.  Nr 125, poz. 874 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 25 czerwca 2004 r. w sprawie wzoru licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych  licencji oraz wykazu pojazdów samochodowych (Dz. U. Nr 153, poz. 1612)

« powrót do poprzedniej strony